Jak získávat zakázky při práci na dálku

“Hani, jak to děláš? Já bych chtěl taky pracovat na cestách, kde ale získám klienty? Kde si hledáš zakázky, co tě uživí?” Tak nějak podobně zní poslední dobou otázky, které mi dopadají na hlavu. A čím dál častěji a víc. Přímo mi do ní buší. Proto jsem se rozhodla sepsat několik mých tipů, jak já jsem získávala své zakázky při práci na dálku.

Ačkoliv jsem se primárně věnovala copywritingu, rady fungují obecně i v jiných oblastech. Můžeš je bez obav aplikovat na grafiku, online marketing, překladatelství, lektorství a mnoho dalších oblastí. Jen překonej svůj strach (co to slovo vůbec znamená?) a vykroč z komfortní zóny. Všechny mé tipy můžeš s klidem kombinovat.

Jen tak na okraj, dnes už si zakázky ani klienty nehledám. Ony si nacházejí mě. K tomu mi dopomohl můj třetí tip a věčný optimismus s důvěrou v zákon přitažlivosti. Pokud ti mé tři tipy nestačí a chceš mít práce nad hlavu (třeba i z druhé strany zeměkoule od protinožců), tak si přečti eBook Z necestovatelky digitální nomádkou, kde najdeš další rady a triky.

“Líná huba, holé neštěstí”

Tuto lidovou moudrost znáš určitě i ty. Jak to souvisí se získáváním práce? Jednoduše. Nebát se prostě tu hubu otevřít a o práci si říci nebo aspoň se zeptat.

“Ale co když mě odmítnout?” Úplně ten výkřik z tvé huby slyším. Pardon za hrubší slovo, ale sem prostě sedne.

No a co. To je běžné. Těch odmítnutí bylo a ještě bude. Ale budou i ANO. Když se nezeptáš, tak nic nezískáš. Nějaké zamítnutí napsané na sociálních sítích nebo v emailu přece člověka nepoloží.   Když náhodou ano, tak měj na paměti: “I pád na hubu je posun vpřed!”

Moje zkušenost: Před cca 3 měsíci jsem na Facebooku zahlédla reklamu na pro mě tehdy tajemný projekt Tellmehi. Napsala jsem do zpráv, že mě projekt zaujal. Slovo dalo slovo a za chvíli jsem si s Robertem plácla, že pomůžu s propagací, PR a tvorbou videí pro projekt tellmehi.com. Aktuálně hledáme Čechy v zahraničí, co by se nezávazně registrovali a později si i rádi přivydělali.

Projekt tellmehi.com

V projektu tellmehi.com se starám o propagaci a copywriting

Moje zkušenost číslo 2: Vždycky jsem chtěla psát pro National Geographic. Nakonec jsem se v lednu odhodlala poslat článek aspoň do Koktejlu a zeptat se, zda nechtějí externí redaktorku. Odmítnutí. Za pár dnů jsem poslala jiný. Stále nezájem. Vydržela jsem několik měsíců, až se to prolomilo. Sama jsem napsala několik článků a ještě dozoruji nad celoroční sekci. Inu, o sobě někdy říkám: “Vyhodí mě dveřmi, přijdu oknem.”

Píšu články pro časopis Koktejl

Ukázka jednoho z článků pro časopis Koktejl

Jak sám vidíš, nejedná se o žádný převratný typ získávání zakázek a jak skvěle mi funguje. Navíc si ještě vybíráš ty projekty, o které máš zájem. Nebudeš pracovat na něčem z donucení.

Tvůj úkol:

  • Ujasni si, co je tvoje vysněná činnost/práce/projekt/úkol a kde o ní můžeš žádat.
  • Sepiš si žádost v textové podobě.
  • Najdi si kontaktní údaje a pošli email/zavolej/napiš na soc.sítě, prostě kontaktuj.
  • NEČEKEJ. Udělej to ještě dnes a klidně opakovaně jako já.

Využij sílu poptávkových serverů

Když jsem před necelým rokem začínala podnikat na cestách, sázela jsem hlavně na nabídku práce za reference, ptaní se kamarádů, ale pak jsem objevila poptávkové servery. Je jich celá řada, jen si musíš najít ty, které odpovídají tvému oboru. Já hledala zejména copywriting, ale hodně z nich měly nabídky i z oblasti online marketingu.

Nejvíce mi sednul dnes už neexistující easytask, ale jako copywriter najdeš zakázku i na stovkomatu (najdeš tu řadu mikrozakázek), placla nebo copywriteři.

Moje zkušenost: Díky easytasku mě sám oslovil Michal a jeho digitální agentura, která spolupracuje například s cestovkami. Pod ruku mi tak přistál projekt, kde jsem se mohla vyřádit na cestovním katalogu, tvorbě textu nového webu a facebookových příspěvcích.

Moje zkušenost 2: Opět na mém oblíbeném easytask slovo dalo slovo a já začala psát dětské pohádky pro projekt Muchlinka (stránka je zatím v procesu tvůrčí činnosti). Tuto práci jsem si zamilovala a snad nic nezakřiknu, když prozradím, že v roce 2018 proběhne autogramiáda mé první tištěné knihy.

Hele, základní registrace a vytvoření profilu tě obvykle nic nestojí. Tak proč se neregistrovat?! I ty můžeš na serverech najít vysněnou práci.

Tvůj úkol:

  • Vyhledej si poptávkové servery ve tvém oboru. – Strýček Google ti pomůže.
  • Prohlédni si podmínky registrace.
  • Kde ti sednou podmínky, hned se registruj a nastav si hlídací psy na kontrolu nových nabídek.
  • Buď sám aktivní a oslovuj nabídky, co tě zaujmou.
  • Vyplň si poutavě profil a sbírej reference za vykonanou práci.

Bloguj

Kromě toho, že blogem se dá přivydělávat, je to úžasný způsob sebepropagace. Přitom založit si dnes blog je otázka pár minut a když ho nechceš hned profi, nestojí tě to víc než hosting (a případně doménu). Teď samozřejmě odmýšlím čas, který strávíš psaním příspěvků, úpravou fotek, sázením a formátováním textu. A čas jsou peníze, jak všichni víme. Nicméně, mně se v podobě projektů tato večerní (hm, spíše noční) zábava vrací několikanásobně.

Skvěle se píšou články ve wordpressu

Takto připravuji článek v systému wordpress, který ti vřele doporučuji

Moje zkušenost: Nemohu zatím prozradit příliš mnoho (nerada bych vše zakřikla), ale díky pravidelnému přispívání na blog, se dostanu k točení videí v USA a mentoringu v jenom českém klubu pro online podnikatele. Tak mě nezapomeň sledovat na Facebooku a brzy se dozvíš víc.

Tvůj úkol: Zakládáme blog

  • Vyber si zaměření a účel tvého blogu (pro zábavu versus monetizace).
  • Rozmysli si doménu (případně i kup) – věř, že moje_značka.blog.cz nebo moje_značka.wordpress.org nevypadá zrovna profesionálně
  • Kup si hosting – doporučuji ten u wedosu.
  • nahoď si blog nad wordpressem a rozbal si nějakou zdarma šablonu pro wordpress
  • pravidelně piš a nevzdávej to

Pokud chceš vědět o blogování víc, jaké další nástroje mám skryté za mým webem, které pokročilé pluginy pro wordpress doporučuji využívat, jak se živit psaním a kde najít další zakázky, tak se začti do eBooku Z necestovatelky digitální nomádkou.

Hanka Šormová
Žena na cestách je mé druhá já. Ráda provázím a ukazuji druhým, jak zanechat listování atlasem světa a měnit si jejich cestovatelské sny ve skutečnost. Můj celý příběh si přečtěte zde.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *