Správný výběr software pro automatizaci prodeje je pro pohodový byznys klíčový

S budováním pasivního příjmu skrze infopodnikání (radši říkám chytrého než pasivního, neboť úplně sám ten prodejní mechanismus šlapat nebude) se roztrhl na českém trhu v posledních letech pytel. Je to boom, trend, životní styl nebo nějaký pocit jít s davem a být in? To by bylo na samostatný článek a do toho se dnes pouštět nebudu. Radši se podívám na to, jak a hlavně čím automatizovat prodej.

Co mě naopak pálí víc než důvody lidí k online podnikání je touha, aby ten můj online chytrý (možná někdy jen polochytrý :)) byznys šlapal sám. Pěkně automatizovaně. Já si na začátku zvolím jen software, který umí:

  • emailing – tj. možnost segmentovat získanou databází kontaktů, nastavovat kampaně a rozesílat emaily,
  • fakturovat – tj. automaticky vystavovat faktury po objednání produktu, následně pak spárovat platbu s objednávkou a odeslat produkt s fakturou zákazníkovi
  • snadno a pohodlně vystavět web, přidávat články na blog – samozřejmě pro grafiku očekávám nějakou pohodlnou user-friendly šablonu

Toto všechno se na začátku nastaví, a pak to automatizovaně šlape dnem a nocí. Beze mě. Já si sedím někde na druhé straně zeměkoule, vozím se cadillacem nebo skáču tandem. (Ber s lehkou nadsázkou.)

Začátečnickým chybám v byznysu se nevyhneme

Tak jako se ani nejlepší podnikatelé-digitální nomádi nevyhnuli nějaké té začátečnické chybě, tak ani já jsem nesáhla úplně šťastně po výše zmíněném automatizovaném softwaru na online marketing. Ale chybami se člověk učí a já se konečně dokopala všechno změnit.

Ale hezky popořádku. Ještě do 16. listopadu 2017 běžela moje Nomádská stezka kompletně nad multikanálovým chytrým prodejním systémem SmartSelling. To znamená, že jsem využívala:

  • redakční systém WordPress se šablonou Mioweb
  • fakturační systém FAPI
  • emailingový nástroj Smartemailing
Výhodou nástroje smartselling jsou statistiky

Ve smartsellingu máš kompletní přehled ve statistikách. Jedna z jeho výhod.

Důvodů, proč mi software postupně přestával vyhovovat je celá řada. Od neustále měnících se podmínek (rozuměj: nárůstu cen za služby) po stále chybějící implementaci https, nemožnosti mít víc jak dva produkty (pokud si nepřiplatíš vyšší tarif) a mít víc než 500 lidí v databázi (opět si musíš doplácet vyšší tarif). To pomíjím fakt, že musíš mít české IČO. Ten mě zatím nepálí. Samozřejmě mi blbly i bannery s affiliate marketingem.

Nevadí mi zaplatit si za kvalitu a vím, že to něco musí stát, ale proč bych to dělala, když na trhu jsou další možnosti. Jen překonat lenost a přejít k něčemu jinému…

Jaké jsou možnosti automatizace prodeje online produktů

Kompletních softwarů na online marketing není na českém trhu mnoho. Jako zajímavý se jeví Clipsan. Ale nakonec jsem se rozhodla změnit zvlášť emailing a zvlášť fakturační nástroj – vzájemně je poté propojit. WordPress se šablonou Miowebu si ponechám. Šablona DIVI mě neoslovila a na WordPresss jsem už tak nějak zvyklá.

Pokud ti nevadí angličtina, tak máš na trhu automatizovaných nástrojů vcelku solidní výběr. Pro emailing můžeš využít například:

  • converkit – platíš sice poplatek od prvních kontaktů, ale údajně je tu super segmentace kontaktů a jeden z nejlepších open-ratů (k čemu mít velkou databázi, když jinak většina mailů padá do Hromadné/Promo pošty???)
  • mailchimp – tady je například databáze do 2000 kontaktů a 12000 emailů/měsíc zdarma (tak proč platit už za 500 kontaktů???)
  • sendinBlue – zdarma je neomezeně kontaktů v databázi s limitem do 9000 emailů/měsíc
  • mailerLite – do 1000 kontaktů máš emailing zdarma, do 2500 pak za 10 USD/měsíc

Poznámka: Pro porovnání, smartemailing si účtuje od 500 do 1000 kontaktů 300 Kč/měsíc. Ale ok, je v češtině.

I v případě fakturací je na trhu řadu možností, a to dokonce českých. Já tu představím jen simpleShop, který jsem si nakonec vybrala. Na rovinu říkám, že odkaz obsahuje affil. Pro ty, co nevěří článkům s affilem, tak si ho z URL umaž :), anebo dále článek nečti.

Takto jednoduše a přehledně vypadá simpleShop zevnitř

Takto jednoduše a přehledně vypadá simpleShop zevnitř

Proč jsem se rozloučila s FAPI? Je zdarma pouze do 2 prodejních formulářů. Nemáš možnost voucherů ani třídění prodejů do projektů. Pokud prodáváš více produktů než 2, ceny tarifů FAPI startují od 190 Kč/měsíc. A to ještě musíš mít méně jak 10 objednávek za měsíc.

Nastavování simpleShopu je hračka

Než prozradím můj názor na přechod k simpleShopu, tak tady je několik důvodů, proč ho preferuji (ok, aktuálně ho preferuji, třeba zase časem změním):

  • platíš pouze, když prodáš – fixní částku 5 % (nejvýše pak 1500 Kč/měsíc)
  • máš tu neomezeně produktů, kterým můžeš navíc přidat jejich varianty
  • existuje plugin simpleShopu pro WordPress, který umožní vkládat prodejní formuláře na tvůj web
  • produkty jsou označené watermarkem a generuje se i dovnitř do eBooku
Ukázka jak simpleShop zabezpečuje eBook

Ukázka toho, jak simpleShop zabezpečuje eBook

  • eBook je schovaný před vnějším světem – eBook na smartsellingu je nahraný přímo do WordPressu a teoreticky je jeho URL dohledatelné (eBook si pak stáhne kde kdo i bez zakoupení)
  • osobně se mi líbí styl stránky, kterou generuje simpleShop po nákupu produktů (dostaneš se na ní proklikem z emailu) – tvůj zákazník tak má přehledně na jednom místě fakturu, objednávku i samotný produkt 
Stránka po prokliku emailu se zakoupeným produktem

Na takovou stránku s produktem a fakturou se dostane zákazník proklikem z emailu

  • mohu mít víc položek v jednom nákupu
  • mohu mít slevové kupóny
  • jde ho propojit s celou řadou emailingových nástrojů: smartemailing, mailchimp, mailerLite, sendinBlue, Mautic a ActiveCampaign (dokonce tato propojení můžeš kombinovat)
  • můžeš ho propojit s externím pluginem WooCommerce (pro využívání fakturace na Vyfakturuj.cz) – platíš jednorázový poplatek

Na rovinu a bez mučení přiznám, že jsem se přechodu dlouho bránila.

Proč?

Protože jsem byla líná a vymlouvala se, jak náročné to bude propojit a nastavit.

Výsledek?

Vytvořit dva prodejní formuláře pro eBook Cestuj na pohodu (s tahákem 55+ appek, webů a dalších hacků) a pro eBook Práce na Maltě bez mráčků bylo dílem 10 minut. Navíc na blogu jsou návody a můžeš využít ještě rychleji WordPress pluginu.

Propojit produkty se smartemailingem mi zabralo ještě méně času. Podle návodu na simpleshopu vygeneruješ ve smartemailingu API klíč a přeneseš do simpleShopu. Následně v detailu produktu si vybereš, do kterých seznamů se objednávky propisují.

Na závěr jsem v Nastavení upravila emaily, které se mají automaticky posílat po nákupu na simpleshopu. Defaultně jsou tu nějaké texty nastavené, ale já jsem nechtěla vykání a strohý tón emailu. Rovněž jde automatizovaně propojit tvou banku se simpleShopem, takže nemusíš párovat došlou platbu ručně s objednávkou. Opět jde o nastavení jednoho propojovacího emailu. Záležitost několika minut.

Ve výsledku jsem tak strávila více času dumáním, proč nepřejít k jinému systému, než samotným nastavováním technických záležitostí. Co mi to jenom připomíná? Ha, že by přechod od zastaralých banek typu Komerčka, Spořka k airBank, FIO, apod. I tady jsem spekulovala, až jsem vyspekulovala… A přešla. 🙂

Nevýhody simpleShopu

Každá mince má rub a líc, nejinak je tomu i v případě simpleShopu. Trošku mi vadí, že nemohu měnit vzhled a barvu tlačítek a také seznam produktů ve vygenerovaném emailu po nákupu. Ale obejdeš to tak, že si vytvoříš vlastní emaily (chytré kampaně) ve tvém emailingovém nástroji.

Ukázka vygenerovaného emailu se simpleShopu

Takto vypadá automaticky vygenerovaný email simpleShopem, kde můžeš měnit text

 

Aktuálně přemýšlím nad volbou emailingového nástroje. Nejvíc mě to táhne k mailchimpu, který znám z práce pro zákazníky. Druhou alternativou je pak sendinBlue. Nějaká doporučení?

 

Pokud nevíš, jak si budovat chytrý (pasivní) příjem, co je to přesně ten emailing, tak si přečti eBook Z necestovatelky digitální nomádkou. V knížce najdeš mnohem víc informací k tomu, abys mohl být svým pánem a pracovat na dálku.

Hanka Šormová
Žena na cestách je mé druhá já. Ráda provázím a ukazuji druhým, jak zanechat listování atlasem světa a měnit si jejich cestovatelské sny ve skutečnost. Můj celý příběh si přečtěte zde.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *