VÍTEJ
NA NOMÁDSKÉ STEZCE
copywriterka Hanča Šormová
Taky jsi žil v domnění, že sbírání email kontaktů potenciálních klientů na Facebooku není možné? I já jsem si to myslela, dokud jsem nenarazila na tzv. Lead Ads, což jsou sponzorované reklamy spojené právě s formulářem, kde zvědavec může zanechat email. Ve formuláři už se zájemce vyptáte na cokoliv – od klasických otázek po právě emailové kontakty. Protože se mě kamarádi ptali, jak na Lead Ads vyzrát, připravila jsem tohoto foto průvodce.
Pro začátek bych ráda řekla dvě věci.
To bylo jen na okraj, abys na to při práci s reklamou vždy myslel. Teď už vzhůru k samotnému nastavení a sbírání email kontaktů přes Facebook.
Já využívám standardního Správce reklam, kde v prvním kroku vyberu účel Generování potenciálních zákazníků.
Odsouhlasím a dostávám se do klasického nastavení reklamy. Nechám na tobě, na jakou skupinu cílíš, jaký dáš rozpočet kampaně. To vše záleží na tvé cílové skupině, co propaguješ, kolik do toho chceš dát. V této fázi postupuješ jako při běžné kampani na Facebooku.
Nezapomeň případně odsouhlasit smluvní FB podmínky. Jde o nutný krok u každé tvé Facebook stránky, kde poprvé vytváříš reklamu.
Po odsouhlasení zacílení, nastavuješ reklamu. I tato část je stejná jako při běžné kampani. Mysli jen na to, že obrázek by neměl obsahovat příliš mnoho textu (více jak 20 %) kvůli lepší dosažitelnosti. Zavčas si to zkontroluj u Facebooku. Zvol taky vhodné rozměry obrázku podle typu média, kudy se bude reklama šířit. Osekaná obrázky ti mnoho kontaktů nepřitáhnou. Já jsem zvolila rozměry 600 x 314 px (vhodnější by asi bylo 1200 x 618 px, jde ale o poměr). Obrázek jsem standardně připravila v nástroji canva.com.
Konečně se dostáváme k hlavnímu gró celého postupu – nastavení formuláře. Pod přípravou reklamního obrázku a textu najdeš možnost tvorby formuláře. Jde duplikovat stávající nebo založit nový.
Čekají tě 4 kroky:
Formulář je obecně v angličtině, musíš v Nastavení změnit jazyk na češtinu. Pokud tedy necílíš na zahraniční klientelu.
Nyní už jen zkontroluješ a odsouhlasíš reklamu. Počkáš až ti ji Facebook schválí a sbírání email kontaktů přes Facebook máš nastavené. Nebyla to taková fuška, že? Pokud bys rád dostával další návodné rady alias „První pomoc pro neajťačky“, zanech mi email a já už se o to postarám. Neboj, rady jsou zdarma.
Kvůli rozšíření své databáze jsme vše společně nastavovali, takže je čas ukázat si, kde uvidíme plody naší snahy.
V souboru najdeš odpovědi na všechny tebou položené otázky. Je tam i další balast okolo, ten tě trápit nemusí.
Teď se možná ptáš, jak to celé automatizovat? Máš pravděpodobně nějaký nástroj na správu emailových kampaní (smart emailing, mailchimp, converkit) a tady ti nabízím CSV soubor s kontakty, který musíš ručně přenést do příslušného seznamu kontaktů ve tvém nástroji.
Potěším tě, že proces jde automatizovat. Existuje možnost, jak napojit Lead Ads na Zapier a přes vhodné API (rozhraní pro programování aplikací) se kontakty odešlou do tvého emailového nástroje. Co už nepotěší, tak většina z nás na toto potřebuje využít schopností programátora. Díky svým “výsledkům” si zatím vystačím s ručním kopírováním kontaktů do smart emailingu.
Když už jsem to nakousla, tak prohodím i pár slov o výsledku mého pokusu s Lead Ads. Reklamu jsem spustila 28. dubna a běží do 4. května. Rozpočet jsem pro začátek dala hodně nízký a to 350 Kč na celou dobu. Od toho se odvíjí i výsledek. Z grafu vidíš, že po cca 4 dnech mám 24 kontaktů (FB to vlevo nahoře ještě nepřepočetl) a jeden získaný kontakt mě přichází zatím na cca 10 Kč. Ještě je dobré zmínit, že někteří z klientů si sami stáhli eBook ze stránky (kam byli přesměrováni reklamou), než jsem je chtěla ručně zapsat do mé databáze.
Zda je cena za získaný přijatelná nebo není, to záleží, jak dále využiji kampaň – na rozeslaných emailech. Při návrhu efektivní reklamy by se mělo postupovat v myšlení odzadu:
Osobně jsem zvědavá na konečný výsledek a jak moc se začnou Lead Ads šířit Facebookem. Nemusí sloužit jen na sběr kontaktu za NĚCO, vytvořit jde i jednoduchý dotazník a tím obejít například Google formuláře a survio. Mimochodem, screenshoty k článku jsem vytvořila v super nástroji Lightshot Screenshot, který si nemůžu vynachválit. O dalších TOP nástrojích, které denně využívám k práci, abych se nepředřela, jsem psala už dříve.
Pokud ti článek pomohl a líbil se, neváhej ho sdílet se světem. Patří ti za to mé dík.