VÍTEJ

NA NOMÁDSKÉ STEZCE

copywriterka Hanča Šormová

Sbírání email kontaktů na Facebooku? Vím, jak na to

Taky jsi žil v domnění, že sbírání email kontaktů potenciálních klientů na Facebooku není možné? I já jsem si to myslela, dokud jsem nenarazila na tzv. Lead Ads, což jsou sponzorované reklamy spojené právě s formulářem, kde zvědavec může zanechat email. Ve formuláři už se zájemce vyptáte na cokoliv – od klasických otázek po právě emailové kontakty. Protože se mě kamarádi ptali, jak na Lead Ads vyzrát, připravila jsem tohoto foto průvodce.

Pro začátek bych ráda řekla dvě věci.

  1. Velice nerada využívám Facebook jako reklamní a prodejní nástroj. Mám ho pro zábavu a komunikaci se svými followery na své stránce. Věřím více v přínosnost autentických a hodnotných informací na svém blogu, než v rafinovaných prodejních FB kampaní. Ale to už je na každém z nás. Tentokrát jsem si ale chtěla pohrát s touto ne úplně známou možností Facebooku. Navíc, někteří z mých klientů si přejí, abych jim Lead Ads nastavila. Proto jsem vytvořila reklamu na svůj eBook zdarma se sběrem email kontaktů.
  2. Sbíráš kontakty, což jsou citlivé údaje. Měl bys tedy být registrovaný u ÚOOÚ a mít na webu i stránku, která se věnuje Ochraně osobních údajů. Ostatně URL na tuto stránku budeš umísťovat i v nastavení formuláře Lead Ads.

To bylo jen na okraj, abys na to při práci s reklamou vždy myslel. Teď už vzhůru k samotnému nastavení a sbírání email kontaktů přes Facebook.

Jak vytvořit Lead Ads

Správce reklamy

Já využívám standardního Správce reklam, kde v prvním kroku vyberu účel Generování potenciálních zákazníků.

Sbírání email kontaktů na Facebooku

Odsouhlasím a dostávám se do klasického nastavení reklamy. Nechám na tobě, na jakou skupinu cílíš, jaký dáš rozpočet kampaně. To vše záleží na tvé cílové skupině, co propaguješ, kolik do toho chceš dát. V této fázi postupuješ jako při běžné kampani na Facebooku.

Nezapomeň případně odsouhlasit smluvní FB podmínky. Jde o nutný krok u každé tvé Facebook stránky, kde poprvé vytváříš reklamu.

Sbírání email kontaktů na Facebooku

Příprava reklamy

Po odsouhlasení zacílení, nastavuješ reklamu. I tato část je stejná jako při běžné kampani. Mysli jen na to, že obrázek by neměl obsahovat příliš mnoho textu (více jak 20 %) kvůli lepší dosažitelnosti. Zavčas si to zkontroluj u Facebooku. Zvol taky vhodné rozměry obrázku podle typu média, kudy se bude reklama šířit. Osekaná obrázky ti mnoho kontaktů nepřitáhnou. Já jsem zvolila rozměry 600 x 314 px (vhodnější by asi bylo 1200 x 618 px, jde ale o poměr). Obrázek jsem standardně připravila v nástroji canva.com.

Nastavení formuláře

Konečně se dostáváme k hlavnímu gró celého postupu – nastavení formuláře. Pod přípravou reklamního obrázku a textu najdeš možnost tvorby formuláře. Jde duplikovat stávající nebo založit nový.

Sbírání email kontaktů na Facebooku

Čekají tě 4 kroky:

  • uvítací obrazovka – zde musíš uplatnit princip AIDA, konkrétně první dva body (Attention a Interest), tj. upozornit a vzbudit zájem, ale to už jsme u copywritingu a o tom psát nechci
  • otázky – nastavíš si, co chceš sbírat, předpokládám, že máš zájem o jméno a email
  • zásady ochrany os. údajů – už výše avizovaná část, kde vložíš URL své stránky z webu o ochraně osobních údajů
  • stránka s poděkováním – vložíš URL na web, kam se potenciální klienti mají přesměrovat

Formulář je obecně v angličtině, musíš v Nastavení změnit jazyk na češtinu. Pokud tedy necílíš na zahraniční klientelu.

Sbírání email kontaktů na Facebooku

Sbírání email kontaktů je u konce

Nyní už jen zkontroluješ a odsouhlasíš reklamu. Počkáš až ti ji Facebook schválí a sbírání email kontaktů přes Facebook máš nastavené. Nebyla to taková fuška, že? Pokud bys rád dostával další návodné rady alias „První pomoc pro neajťačky“, zanech mi email a já už se o to postarám. Neboj, rady jsou zdarma.

Kde najdu získané kontakty z Lead Ads?

Kvůli rozšíření své databáze jsme vše společně nastavovali, takže je čas ukázat si, kde uvidíme plody naší snahy.

  • Jdi na svou FB stránku
  • V záhlaví je Nástroje pro zveřejňování
  • V levém menu vyber volbu podle přiloženého screenshotu
  • Stáhni CSV soubor

Sbírání email kontaktů na Facebooku

V souboru najdeš odpovědi na všechny tebou položené otázky. Je tam i další balast okolo, ten tě trápit nemusí.

Teď se možná ptáš, jak to celé automatizovat? Máš pravděpodobně nějaký nástroj na správu emailových kampaní (smart emailing, mailchimp, converkit) a tady ti nabízím CSV soubor s kontakty, který musíš ručně přenést do příslušného seznamu kontaktů ve tvém nástroji.

Potěším tě, že proces jde automatizovat. Existuje možnost, jak napojit Lead Ads na Zapier a přes vhodné API (rozhraní pro programování aplikací) se kontakty odešlou do tvého emailového nástroje. Co už nepotěší, tak většina z nás na toto potřebuje využít schopností programátora. Díky svým “výsledkům” si zatím vystačím s ručním kopírováním kontaktů do smart emailingu.

Jaký je výsledek Lead Ads?

Když už jsem to nakousla, tak prohodím i pár slov o výsledku mého pokusu s Lead Ads. Reklamu jsem spustila 28. dubna a běží do 4. května. Rozpočet jsem pro začátek dala hodně nízký a to 350 Kč na celou dobu. Od toho se odvíjí i výsledek. Z grafu vidíš, že po cca 4 dnech mám 24 kontaktů (FB to vlevo nahoře ještě nepřepočetl) a jeden získaný kontakt mě přichází zatím na cca 10 Kč. Ještě je dobré zmínit, že někteří z klientů si sami stáhli eBook ze stránky (kam byli přesměrováni reklamou), než jsem je chtěla ručně zapsat do mé databáze.

Sbírání email kontaktů na Facebooku

Zda je cena za získaný přijatelná nebo není, to záleží, jak dále využiji kampaň – na rozeslaných emailech. Při návrhu efektivní reklamy by se mělo postupovat v myšlení odzadu:

  • Kolik chci vydělat v kampani? – Odvíjí se od nabízeného produktu v kampani.
  • Kolik mě stojí jeden zaslaný email?
  • Jaké nástroje k celému procesu potřebuji a kolik stojí?

 

Osobně jsem zvědavá na konečný výsledek a jak moc se začnou Lead Ads šířit Facebookem. Nemusí sloužit jen na sběr kontaktu za NĚCO, vytvořit jde i jednoduchý dotazník a tím obejít například Google formuláře a survio. Mimochodem, screenshoty k článku jsem vytvořila v super nástroji Lightshot Screenshot, který si nemůžu vynachválit. O dalších TOP nástrojích, které denně využívám k práci, abych se nepředřela, jsem psala už dříve.

 

Pokud ti článek pomohl a líbil se, neváhej ho sdílet se světem. Patří ti za to mé dík.

Tagy:
Hanka Šormová
Mezi mé 2 vášně patří psaní a cestování. Dneska ukazují svým klientům, jak pomocí toho prvního dosáhnout toho druhého. Ale především inspiruji lidi k tomu, aby nečekali na nějaké AŽ a své sny si plnili okamžitě. A nemusí se zdaleka jednat jen o cestovatelské sny.

Jsem autorkou eBooku 5 + 1 kroků, které tě zvednou z gauče do světa. Díky němu se začnou plnit tvé sny a sám se rozpohybuješ. Pro vášnivé cestovatele jsem sepsala na 80 vychytávek a tipů v eBooku Cestuj na pohodu a bez nervů, aby si šetřili čas i korunky na další cesty. A pro všechny nadšence do práce na cestách, kde už nemusí čekat na souhlas šéfa o dovolenou, mám krok za krokem návod v eBooku Z necestovatelky digitální nomádkou.

Můj příběh si můžeš přečíst tady.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.