VÍTEJ
NA NOMÁDSKÉ STEZCE
copywriterka Hanča Šormová
S budováním pasivního příjmu skrze infopodnikání (radši říkám chytrého než pasivního, neboť úplně sám ten prodejní mechanismus šlapat nebude) se roztrhl na českém trhu v posledních letech pytel. Je to boom, trend, životní styl nebo nějaký pocit jít s davem a být in? To by bylo na samostatný článek a do toho se dnes pouštět nebudu. Radši se podívám na to, jak a hlavně čím automatizovat prodej.
Co mě naopak pálí víc než důvody lidí k online podnikání je touha, aby ten můj online chytrý (možná někdy jen polochytrý :)) byznys šlapal sám. Pěkně automatizovaně. Já si na začátku zvolím jen software, který umí:
Toto všechno se na začátku nastaví, a pak to automatizovaně šlape dnem a nocí. Beze mě. Já si sedím někde na druhé straně zeměkoule, vozím se cadillacem nebo skáču tandem. (Ber s lehkou nadsázkou.)
Tak jako se ani nejlepší podnikatelé-digitální nomádi nevyhnuli nějaké té začátečnické chybě, tak ani já jsem nesáhla úplně šťastně po výše zmíněném automatizovaném softwaru na online marketing. Ale chybami se člověk učí a já se konečně dokopala všechno změnit.
Ale hezky popořádku. Ještě do 16. listopadu 2017 běžela moje Nomádská stezka kompletně nad multikanálovým chytrým prodejním systémem SmartSelling. To znamená, že jsem využívala:
Důvodů, proč mi software postupně přestával vyhovovat je celá řada. Od neustále měnících se podmínek (rozuměj: nárůstu cen za služby) po stále chybějící implementaci https, nemožnosti mít víc jak dva produkty (pokud si nepřiplatíš vyšší tarif) a mít víc než 500 lidí v databázi (opět si musíš doplácet vyšší tarif). To pomíjím fakt, že musíš mít české IČO. Ten mě zatím nepálí. Samozřejmě mi blbly i bannery s affiliate marketingem.
Nevadí mi zaplatit si za kvalitu a vím, že to něco musí stát, ale proč bych to dělala, když na trhu jsou další možnosti. Jen překonat lenost a přejít k něčemu jinému…
Kompletních softwarů na online marketing není na českém trhu mnoho. Jako zajímavý se jeví Clipsan. Ale nakonec jsem se rozhodla změnit zvlášť emailing a zvlášť fakturační nástroj – vzájemně je poté propojit. WordPress se šablonou Miowebu si ponechám. Šablona DIVI mě neoslovila a na WordPresss jsem už tak nějak zvyklá.
Pokud ti nevadí angličtina, tak máš na trhu automatizovaných nástrojů vcelku solidní výběr. Pro emailing můžeš využít například:
Poznámka: Pro porovnání, smartemailing si účtuje od 500 do 1000 kontaktů 300 Kč/měsíc. Ale ok, je v češtině.
I v případě fakturací je na trhu řadu možností, a to dokonce českých. Já tu představím jen simpleShop, který jsem si nakonec vybrala. Na rovinu říkám, že odkaz obsahuje affil. Pro ty, co nevěří článkům s affilem, tak si ho z URL umaž :), anebo dále článek nečti.
Proč jsem se rozloučila s FAPI? Je zdarma pouze do 2 prodejních formulářů. Nemáš možnost voucherů ani třídění prodejů do projektů. Pokud prodáváš více produktů než 2, ceny tarifů FAPI startují od 190 Kč/měsíc. A to ještě musíš mít méně jak 10 objednávek za měsíc.
Než prozradím můj názor na přechod k simpleShopu, tak tady je několik důvodů, proč ho preferuji (ok, aktuálně ho preferuji, třeba zase časem změním):
Na rovinu a bez mučení přiznám, že jsem se přechodu dlouho bránila.
Proč?
Protože jsem byla líná a vymlouvala se, jak náročné to bude propojit a nastavit.
Výsledek?
Vytvořit dva prodejní formuláře pro eBook Cestuj na pohodu (s tahákem 55+ appek, webů a dalších hacků) a pro eBook Práce na Maltě bez mráčků bylo dílem 10 minut. Navíc na blogu jsou návody a můžeš využít ještě rychleji WordPress pluginu.
Propojit produkty se smartemailingem mi zabralo ještě méně času. Podle návodu na simpleshopu vygeneruješ ve smartemailingu API klíč a přeneseš do simpleShopu. Následně v detailu produktu si vybereš, do kterých seznamů se objednávky propisují.
Na závěr jsem v Nastavení upravila emaily, které se mají automaticky posílat po nákupu na simpleshopu. Defaultně jsou tu nějaké texty nastavené, ale já jsem nechtěla vykání a strohý tón emailu. Rovněž jde automatizovaně propojit tvou banku se simpleShopem, takže nemusíš párovat došlou platbu ručně s objednávkou. Opět jde o nastavení jednoho propojovacího emailu. Záležitost několika minut.
Ve výsledku jsem tak strávila více času dumáním, proč nepřejít k jinému systému, než samotným nastavováním technických záležitostí. Co mi to jenom připomíná? Ha, že by přechod od zastaralých banek typu Komerčka, Spořka k airBank, FIO, apod. I tady jsem spekulovala, až jsem vyspekulovala… A přešla. 🙂
Každá mince má rub a líc, nejinak je tomu i v případě simpleShopu. Trošku mi vadí, že nemohu měnit vzhled a barvu tlačítek a také seznam produktů ve vygenerovaném emailu po nákupu. Ale obejdeš to tak, že si vytvoříš vlastní emaily (chytré kampaně) ve tvém emailingovém nástroji.
Aktuálně přemýšlím nad volbou emailingového nástroje. Nejvíc mě to táhne k mailchimpu, který znám z práce pro zákazníky. Druhou alternativou je pak sendinBlue. Nějaká doporučení?
Pokud nevíš, jak si budovat chytrý (pasivní) příjem, co je to přesně ten emailing, tak si přečti eBook Z necestovatelky digitální nomádkou. V knížce najdeš mnohem víc informací k tomu, abys mohl být svým pánem a pracovat na dálku.
Jsem v tomto směru úplný začátečník a víc, než výčet softwares, kterými můžu automatizovat, bych ocenila spíš článek o tom, co to vlastně ta automatizace je, jak to má fungovat a co k tomu potřebuji… případně pro koho je to vhodné (ale to asi bude většině lidí jasné). Možná by stálo za to zamyslet se i nad touto stránkou tématu ;o)
Ahoj Markétko, to mě tehdy, když jsem psala článek nenapadlo. Měla jsem možná i špatně definovanou cílovku. Každopádně tvůj podnět je přínosný. Postupně se k automatizaci dostávám v rádci svých videí na Youtube. Je to součást kvalitního blogování a pokud chceš mít na webu magnety, nevyhneš se hledání automatizačního nástroje. Sleduješ má videa? Nebo bys raděj na toto téma článek? Možná bych ho v budoucnu zařadila… Děkuji za podnět a pěkný den přeji. Hanča
Skvělý článek! Já teď testují Eco mail, který používáme pro budování databáze skrze podporu online klubu maminek.
Věřím, žr správná automatizace člověku ulehčí život a stačí nastavit jen jednou. Člověk se musí jen zamyslet a správně to zkombinovat.
Budeš o tom ecomailu pak někde psát? Klidně bych to prolinkovala, ať mají čtenáři co nejvíce informací a dobře se rozhodnout hned na začátku. Děkuji a jsem ráda, že se líbilo.
Ahoj Hanko, díky za cenné rady. Jak to dopadlo s výběrem emailingu? Co používaš aktuálně? Zajímali by mě Tvé aktuální alternativy MW/SE/FAPI, které znám. A taky jestli máš členskou sekci a kde řešit toto. Ďakujem!!
Ahoj Marťo, jako alternativu k Smart Emailingu mám SendinBlue. Je tu neomezeně kontaktů v databázi, limitem pro free verzi je 600 odeslaných emailů denně, což mi nevadí. Když potřebuji poslat jeden tentýž mail na víc lidí, holt to pošlu ve dvou dnech 😀 Takže za emailing neplatím nic. Kdyby tě zajímalo, jak Sendinblue vypadá, tak jsem o tom natočila video. Členskou sekci mám, právě k těm videím na Youtube. K tomu jsem využila Simpleshop, neplatím si to u Miowebu, tam je to předražené. Doufám, že jsem ti kapku pomohla. Pěkný den