Jak na sbírání email kontaktů přes Facebook

Taky jsi žil v domnění, že sbírat kontaktní informace potenciálních klientů na Facebooku není možné? I já jsem si to myslela, dokud jsem nenarazila na tzv. Lead Ads, což jsou sponzorované reklamy právě s formulářem. V něm už se zájemce vyptáte na cokoliv – od klasických otázek po právě emailové kontakty. Protože se mě známí ptali, jak na Lead Ads vyzrát, připravila jsem tohoto foto průvodce.

Pro začátek bych ráda řekla dvě věci.

  1. Velice nerada využívám Facebook jako reklamní a prodejní nástroj. Mám ho pro zábavu a komunikaci se svými followery na své stránce. Věřím více v přínosnost autentických a hodnotných informací na svém blogu, než v rafinovaných prodejních FB kampaní. Ale to už je na každém z nás. Tentokrát jsem si ale chtěla pohrát s touto ne úplně známou možností Facebooku. Navíc, někteří z mých klientů si přejí, abych jim Lead Ads nastavila. Proto jsem vytvořila reklamu na svůj eBook zdarma se sběrem email kontaktů.
  2. Sbíráš kontakty, což jsou citlivé údaje. Měl bys tedy být registrovaný u ÚOOÚ a mít na webu i stránku, která se věnuje Ochraně osobních údajů. Ostatně URL na tuto stránku budeš umísťovat i v nastavení formuláře Lead Ads.

To bylo jen na okraj, abys na to při práci s reklamou vždy myslel. Teď už vzhůru k samotnému nastavení.

Jak vytvořit Lead Ads

Správce reklamy

Já využívám standardního Správce reklam, kde v prvním kroku vyberu účel Generování potenciálních zákazníků.

screen1

Odsouhlasím a dostávám se do klasického nastavení reklamy. Nechám na tobě, na jakou skupinu cílíš, jaký dáš rozpočet kampaně. To vše záleží na tvé cílové skupině, co propaguješ, kolik do toho chceš dát. V této fázi postupuješ jako při běžné kampani na Facebooku.

Nezapomeň případně odsouhlasit smluvní FB podmínky. Jde o nutný krok u každé tvé Facebook stránky, kde poprvé vytváříš reklamu.

screen2

Příprava reklamy

Po odsouhlasení zacílení, nastavuješ reklamu. I tato část je stejná jako při běžné kampani. Mysli jen na to, že obrázek by neměl obsahovat příliš mnoho textu (více jak 20 %) kvůli lepší dosažitelnosti. Zavčas si to zkontroluj u Facebooku. Zvol taky vhodné rozměry obrázku podle typu média, kudy se bude reklama šířit. Osekaná obrázky ti mnoho kontaktů nepřitáhnou. Já jsem zvolila rozměry 600 x 314 px (vhodnější by asi bylo 1200 x 618 px, jde ale o poměr). Obrázek jsem standardně připravila v nástroji canva.com.

Nastavení formuláře

Konečně se dostáváme k hlavnímu gró celého postupu – nastavení formuláře. Pod přípravou reklamního obrázku a textu najdeš možnost tvorby formuláře. Jde duplikovat stávající nebo založit nový.

screen3

Čekají tě 4 kroky:

  • uvítací obrazovka – zde musíš uplatnit princip AIDA, konkrétně první dva body (Attention a Interest), tj. upozornit a vzbudit zájem, ale to už jsme u copywritingu a o tom psát nechci
  • otázky – nastavíš si, co chceš sbírat, předpokládám, že máš zájem o jméno a email
  • zásady ochrany os. údajů – už výše avizovaná část, kde vložíš URL své stránky z webu o ochraně osobních údajů
  • stránka s poděkováním – vložíš URL na web, kam se potenciální klienti mají přesměrovat

Formulář je obecně v angličtině, musíš v Nastavení změnit jazyk na češtinu. Pokud tedy necílíš na zahraniční klientelu.

screen5

Nyní už jen zkontroluješ a odsouhlasíš reklamu. Počkáš až ti ji Facebook schválí a můžeš se těšit na sesbírané kontakty.

Kde najdu získané kontakty z Lead Ads?

Kvůli rozšíření své databáze jsme vše společně nastavovali, takže je čas ukázat si, kde uvidíme plody naší snahy.

  • Jdi na svou FB stránku
  • V záhlaví je Nástroje pro zveřejňování
  • V levém menu vyber volbu podle přiloženého screenshotu
  • Stáhni CSV soubor

screen7

V souboru najdeš odpovědi na všechny tebou položené otázky. Je tam i další balast okolo, ten tě trápit nemusí.

Teď se možná ptáš, jak to celé automatizovat? Máš pravděpodobně nějaký nástroj na správu emailových kampaní (smart emailing, mailchimp, converkit) a tady ti nabízím CSV soubor s kontakty, který musíš ručně přenést do příslušného seznamu kontaktů ve tvém nástroji.

Potěším tě, že proces jde automatizovat. Existuje možnost, jak napojit Lead Ads na Zapier a přes vhodné API (rozhraní pro programování aplikací) se kontakty odešlou do tvého emailového nástroje. Co už nepotěší, tak většina z nás na toto potřebuje využít schopností programátora. Díky svým “výsledkům” si zatím vystačím s ručním kopírováním kontaktů do smart emailingu.

Jaký je výsledek Lead Ads?

Když už jsem to nakousla, tak prohodím i pár slov o výsledku mého pokusu s Lead Ads. Reklamu jsem spustila 28. dubna a běží do 4. května. Rozpočet jsem pro začátek dala hodně nízký a to 350 Kč na celou dobu. Od toho se odvíjí i výsledek. Z grafu vidíš, že po cca 4 dnech mám 24 kontaktů (FB to vlevo nahoře ještě nepřepočetl) a jeden získaný kontakt mě přichází zatím na cca 10 Kč. Ještě je dobré zmínit, že někteří z klientů si sami stáhli eBook ze stránky (kam byli přesměrováni reklamou), než jsem je chtěla ručně zapsat do mé databáze.

screen6

Zda je cena za získaný přijatelná nebo není, to záleží, jak dále využiji kampaň – na rozeslaných emailech. Při návrhu efektivní reklamy by se mělo postupovat v myšlení odzadu:

  • Kolik chci vydělat v kampani? – Odvíjí se od nabízeného produktu v kampani.
  • Kolik mě stojí jeden zaslaný email?
  • Jaké nástroje k celému procesu potřebuji a kolik stojí?

 

Osobně jsem zvědavá na konečný výsledek a jak moc se začnou Lead Ads šířit Facebookem. Nemusí sloužit jen na sběr kontaktu za NĚCO, vytvořit jde i jednoduchý dotazník a tím obejít například Google formuláře a survio. Mimochodem, screenshoty k článku jsem vytvořila v super nástroji Lightshot Screenshot, který si nemůžu vynachválit. O dalších TOP nástrojích, který mě provází Na nomádské stezce jsem psala tady.

 

Pokud ti článek pomohl a líbil se, neváhej ho sdílet se světem. Patří ti za to mé dík. Jestli ses stále nerozhoupal k tomu, zda začít měnit svůj život a nejenom více cestovat, pracovat na cestách, pak si přečti eBook Z necestovatelky digitální nomádkou.

Hanka Šormová
Žena na cestách je mé druhá já. Ráda provázím a ukazuji druhým, jak zanechat listování atlasem světa a měnit si jejich cestovatelské sny ve skutečnost. Můj celý příběh si přečtěte zde.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *