VÍTEJ

NA NOMÁDSKÉ STEZCE

copywriterka Hanča Šormová

12 + 4 triky, jak zvýšit návštěvnost webu

jak zvýšit návštěvnost webu

Věděl jsi, že existuje několik kroků, které když aplikuješ na svém blogu, zvedne se ti výrazněji jeho návštěvnost? Chtěl bys psát a vidět, že tě někdo čte? Ba že dokonce počet čtenářů se měsíc od měsíce zvyšuje? Prozradím ti mnou ověřené triky, jak zvýšit návštěvnost webu. A bonusově přidám další rozšiřující tipy, které by také měly zafungovat.

Blogování nemá být pouze o číslech!

Jistě, souhlasím s nadpisem. Řada blogerů píše jen tak pro radost, chtějí sdělit svůj názor, postoj a myšlenky v hlavě. Ale ruku na srdce, kdo z nás netouží, aby se ta čísla ve statistikách blogu nezvyšovala? Je to náš hnací motor – něco, co nás pohání dál se nořit do blogování. Pokud se navíc plánuješ blogováním jednou živit (či si jím přivydělávat), pak čísla ti dávají jasnou zpětnou vazbu, zda to děláš dobře. Tady samozřejmě nemluvím pouze o návštěvnosti, ale musíš rozumět zákaznickému funnelu, konverzním poměrům u stanovených cílů na webu, atd.

Ale zpět k tomu, jak zvýšit návštěvnost webu. Jsi-li začátečník, může ti 1000, 2000,… (dosaď si sám) návštěv měsíčně připadat jako ohromné číslo. Máš pocit, že toho nelze nikdy dosáhnout. Med ti kolem pusy mazat nebudu, zázrak se nestane přes noc. Už jen proto, že indexace webu a samotných článků v prohlížečích trvá (rozuměj: prohlížečům chvílí potrvá, než tě zaregistrují mezi tunou dalšího obsahu a než jsou si jistí, že tě tvé blogovací nadšení neomrzí za dva měsíce). Četla jsem v jednom článku, že až rok jsi v nějaké “skryté zóně”, kdy na zadanou vyhledávací frázi (tzv. klíčové slovo) se tvůj článek/web objeví třeba až na 10. straně Googlu (byť jsi vše technické dobře nastavil).

Pokud tedy hledáš recept na “web-traffic” zkratku, tak tento článek rovnou zavři. Sama jsem si na blogu prošlapávala cestičku přes dva roky. Jak se má čísla vyvíjela si můžeš přečíst v srovnávacím článku Zhodnocení blogu po 2 letech.

Než ti prozradím ověřené triky, měj při psaní blogu na paměti 3 základní věci. Pro rok 2019 (a věřím, že i ty další) je důležité se v článcích zaměřit na:

  • obsah zaměřený na tvé čtenáře,
  • obsáhlé návody a průvodce – nekloužeš jen tak po povrchu,
  • vizuál – tím myslím zejména videa a audia pro doprovod tvého obsahu.

Pokud tyto 3 aspekty pokryješ, brzy uvidíš nárůst čtenářů a tím třeba i příjem (pokud monetizuješ svůj blog). Ale začít můžeš i s jednoduššími postupy, které ti zvýší návštěvnost mnohem rychleji. Jdeme na ně!

Komentáře s proklikem Správné načasování
Informativní a dlouhé články Pravidelnost
Linkování Formátování
Spolupráce s blogery Titulek článku
Práce se SEO Sociální sítě
Recyklace obsahu E-mailing
Netradiční soc.sítě Font a odstavce
Datum poslední modifikace Infografika

16 kroků, jak zvýšit návštěvnost webu, portálu, blogu…

Vybrala jsem mnou 12 ověřených tipů a způsobů, které jsem během dvou let aplikovala na Nomádské stezce a doporučuji je svým klientům. Bonusově na konci článku najdeš další 4 tipy, o kterých jsem četla a plánuji je rovněž na blogu aplikovat. Jejich seřazení je čistě náhodné, nesouvisí s časovou náročností ani technickou proveditelností.

1. Zanechávej komentáře s podpisem

Najdi tematicky podobné články, jako píšeš ty. Případně hledej dotazy na diskuzních fórech, kde část odpovědi ukrývá nějaký z tvých napsaných článků. Potom můžeš do komentáře pod cizí článek umístit věcnou (hodnotnou) odpověď, kterou doplníš proklikem na tvůj článek. Nebo můžeš jen odpovědět a k podpisu připojit odkaz na tvůj web. Rozhodně se vyvaruj neurčitým a nijakým odpovědím.

A jak najít tematicky zaměřené blogy? Osobně používám online nástroj Google Alerts. Zadej klíčovou frázi a projdi seznam vyhledaných článků. [Zpět na tabulku tipů]

2. Správné načasování je důležité

Možná už rozesíláš e-maily (tzv. e-mailing), publikuješ příspěvky na sociální sítě a nic se neděje? Děláš to ale ve správný čas? Víš, kdy nejraději tvé kontakty v databázi otevírají e-maily? Sleduješ, kdy tví fanoušci chodí na Facebook? Pokud ne, tak začni. Všechna tato čísla se dají dohledat zdarma (na sociální síti, nebo přímo v e-mailingovém nástroji).

Teprve s blogováním začínáš? Pak musíš zkoušet. Přidávej posty v různých časech, rozesílej e-maily v různé hodiny. Následně po měsíci čísla vyhodnoť a výsledkem se řiď pro další měsíc. A zase zanalyzuj výsledek. Obecně se pro aktivitu na sítích doporučuje čtvrtek, hluchým místem je pak sobota. Ale můžeš mít jinou cílovku a vše je hned jinak. Tomuto tématu se věnuje infografika na konci článku. [Zpět na tabulku tipů]

3. Piš informativně hodnotné dlouhé texty

Tady jsem shrnula hned dva důležité body do jednoho:

  • Informativně důležitý článek – tj. zapomeň na blogísek o oblečku tvého psího kamaráda či recenzi sto padesátého šampónu na vlasy.
  • Delší článek – doporučuje se minimálně 300 slov (dle pravidel SEO).

Buzzsumo zanalyzovalo na 100 milionů článků a zjistilo, že nejvíce sdílené články po netu mají okolo 3000 až 1000 slov.

Na mém webu mezi nejčtenější a nejkomentovanější články patří cestovatelské průvodce. A ty jsou panečku dlouhé! Takže 300 slov ber opravdu jako spodní hranici.

Čím to je? Lidé se chodí na internet bavit a hledat řešení svých problémů (hubnutí, technické nastavení čehokoliv, jak si přivydělat…). Pobavení hledají na sociálních sítích, ale když chtějí něco vyřešit, jdou po článcích.hledají komplexní řešení, tj. ne pár odstavců a zdarec, poraď si sám. Navíc Google roboti dokáží tyto obsáhlé a hodnotné články rozpoznat, a pak je “vyhazují” při vyhledávání na vyšších postech (předních stranách). Často pak ani nemusíš článek propagovat. To se mi povedlo s článkem Tipy na tvorbu videí (vyskakuje hned za placenými odkazy na 1. straně v Googlu). Jde o techničtější manuál doplněný obrazovými návody a optimalizovaný na dané klíčové slovo, není zrovna nejkratší.

jak zvýšit návštěvnost webu - pomocí SEO

Článek je informativní, jde do hloubky a je dobře optimalizovaný na klíčové slovo, proto ho Google řadí na 1. místo po placených odkazech

Jak poznat, co tví čtenáři chtějí číst?

Přemýšlíš, že tedy napíšeš obsáhlý a dlouhý článek? Ale o čem, jak najít téma? Já sleduji, co lidé u mě na webu hledají a přes jaké hledané výrazy ke mně na blog přišli. K tomu používám free nástroj Search Consoli od Googlu, o které si můžeš přečíst v článku Zapoj do hry statistiky.

[Zpět na tabulku tipů]

4. Piš pravidelně

Tento bod je doplněním předchozího. Neznamená to, že nutně musíš publikovat každý týden. Stačí jednou za měsíc, ale dodržuj, že každý měsíc ve stejnou dobu vyjde článek. Naučíš tak čtenáře k tobě pravidelně chodit. Nehledě na to, že roboti vyhledávačů hodnotí, zda na tvém webu přibývá pravidelně nový obsah.

Nejlepší je mít publikační plán a psát do zásoby, což se mně, pravda, moc nedaří. O čem je publikační plán blogu se podívej ve videu:

 [Zpět na tabulku tipů]

5. Prolinkovávej

Do svých článků přidávej odkazy – externí (ven na jiné zdroje) i interní (na tvé dřívější články hodící se k tématu). Roboti vyhledávačů se snaží pochopit, o čem tvůj text je, k čemuž jim pomáhají právě anchor = linky v textu. Když se čtenář i SEO robot orientuje ve tvých textech, vedou ho interní linky na další tvé články, zůstává na tvém webu déle. Tobě se zmenšuje tzv. míra okamžitého opuštění webu (vidíš v Google Analytics), což ti zase přidává plusové body pro vyhledávače.

Ovšem nelinkuj jen pro ten odkaz, musí mít své opodstatnění v textu. Dříve některé portály měly patičky plné odkazů po celém internetu (obvykle za úplatek autora toho daného portálu, kam vedl link). Toto ale roboti vyhodnocují jako špatné a dají ti záporné body. Kladně se naopak hodnotí odkazy mezi vzájemně relevantními weby. O této problematice víc píšu v článku 3 jednoduché strategie na linkbuilding (alias budování zpětných odkazů odjinud k tobě na web, což také přivádí nové návštěvníky). [Zpět na tabulku tipů]

6. Formátuj text

Jak se ti čte v jednom souvislém odstavci bez tučnění, mezinadpisů a audio/vizuálních prvků? Mně teda blbě a rychle se v tom ztrácím. Co udělám? Odejdu z webu a článek nedočtu. Tomu se chceš vyvarovat, proto svůj text formátuj:

  • Čleň text na odstavce a prokládej ho mezinadpisy.
  • Přidávej tematické obrázky a videa do textu. Můžeš mít i sekci “Snadný tip, co udělej ještě dnes”, jak to mívám já na konci článku.
  • Piš na konci článku výzvy (tzv. CTA = call to action). Vyzvi čtenáře, co mají po dočtení udělat – chceš debatu pod článkem, nebo zasdílet článek. Jasně si o to řekni! 

[Zpět na tabulku tipů]

7. Spolupracuj

Jsou pro tebe ostatní blogeři konkurence? Pak je něco špatně, ty s nimi naopak musíš spolupracovat. Vezmi si následující situaci: Tito další blogeři mají svou základnu fanoušků. Z nějakého důvodu (obvykle na základě spolupráce) nasdílí tvůj článek a někdo z jejich fanoušků se dost pravděpodobně stane i tvým pravidelným čtenářem. Pokud tedy šlo o smysluplnou spolupráci mezi vzájemně relevantními blogy (tj. weby s podobným tématem).

Forem spolupráce mezi blogery je celá řada:

  1. Guesposty alias hostované články. Sama je na svém webu nabízím.
  2. Vzájemné prosdílení článků na sociálních sítích.
  3. Zaslání článků e-mailem na databázi sesbíraných kontaktů (= e-mailing).
  4. Vzájemné rozhovory.
  5. Sepsání článku typu 15 blogerů prozradilo… Všichni zpovídaní v článku ti rádi nasdílí článek k sobě na soc. sítě.

Jistě přijdeš i na něco dalšího. Klidně se mi s nabídkou ozvi a něco vymyslíme. Při sdílení článku někoho cizího ho nezapomeň na sociálních sítích označit. K tomu se používá symbol @. [Zpět na tabulku tipů]

8. Přemýšlej nad titulkem článku

Jsme doslova zavaleni obsahem a dost si vybíráme, na co v internetových vodách klikneme. Při výběru rozhoduje prvních pár sekund, kdy zaregistrujeme náhledový obrázek a titulek článku. Proto si dej práci a přemýšlej nad tím, jak zformuluješ titulek. Existuje k tomu řada návodů, které zmiňuji v eBooku Krok za krokem k práci copywritera.

Nemusíš být ale profík skrze copy, abys vymyslel zajímavý titulek článku. Důležitá je jeho délka (kvůli SEO), chytlavost a že se nejedná o tzv. clickbait. Zda mít v nadpise uvedené klíčové slovo, či ne, to už je na delší diskuzi. Za každou cenu ho tam ale nedávej! [Zpět na tabulku tipů]

9. Mysli na SEO

Search Engine Optimization SEO (tzv. optimalizace webu pro vyhledávače) je pokročilejší technika pro blogery. Já ji doporučuji všem, kteří hledají dlouhodobý způsob, jak zvýšit návštěvu webu. Díky dobře nastavenému SEO nemusíš článek opakovaně promovat (ani platit reklamu), přesto na něj proudí návštěvníci. Proč? Protože má vysoké postavení ve vyhledávačích. Lidé zadají hledanou frázi, článek jim vyskočí nejlépe na 1. odkazu a oni na něj kliknout, aniž by tvůj web dosud znali. Jedná se o tzv. organickou návštěvnost webu.

Jak docílit dobře zoptimalizovaného webu? To by byl samostatný dlouhý článek, neboť vše začíná už výběrem platformy, kde blog poběží, následuje analýza klíčových slov, návrh struktury na základě jejího výsledku a teprve pak píšeš na blog články optimalizované pro daná klíčová slova.

Rozhodla jsem se tedy zařadit technickou i informativní kapitolu o SEO do eBooku Jak se stát blogerem z povolání. Ostatně v něm nalezneš rovněž řadu dalších pojmů z tohoto článku, které po lopatě vysvětluji a ukazuji na příkladech, jak vše poskládat dohromady. [Zpět na tabulku tipů]

Staň se blogerem z povolání

Poznej tajemství úspěšných blogerů, které jejich psaní živí na plný úvazek. V eBooku objevíš:

  • 6denní výzva, díky které najdeš výdělečné téma, postavíš blog, nastartuješ růst fanoušků i napíšeš virální článek,
  • bonusová kapitola o všech monetizačních možnostech blogu (= jak jím vydělávat),
  • bonusová kapitola o blogerském mindsetu, abys s blogováním brzy neseknul.
Chci vědět víc

10. Pracuj se sociálními sítěmi

Doufám, že tento bod pro tebe není novinkou. Jen je potřeba si umět správně zvolit prvotní síť. Určitě nezakládej hnedka všechny. Zaměř se na tu síť, která tě jednak baví a za druhé se tam nachází tvá cílovka = tví čtenáři.

Sociálním sítím se podrobně věnuji v 17. až 20. dílu video tutoriálu “Bloguj, má to smysl”. Doporučuji si videa poslechnout. Uvádím v nich praktické tipy, jak přilákat z jednotlivých sítí čtenáře k tobě na web.

Nezapomeň sledovat, odkud k tobě proudí čtenáři – zda organicky či skrze promo na sociálních sítích (a na jakých). Poznáš to v Google Analytics za pomocí tzv. UTM parametrů. Pokud jsi v URL adrese článku na netu zahlédl něco takového “utm_source=youtube&utm_medium=referral”, tak to jsou ony UTM parametry. Více je probírám ve výše zmiňovaném blogerském eBooku.

Buď nápomocný na sítích

Přiznám se, že hodně času trávím na Facebooku. Ale vyplácí se to, neboť mi odtud přichází průměrně 95 % čtenářů ze všech mnou využívaných sítí. Celkově mi sociální sítě přivádí asi 10 % návštěvníků (80 % dělá výše zmiňované SEO).

Na FB procházím skupiny s obsahem tematickým pro můj web. Poctivě odpovídám na dotazy, které znám a sem tam vložím odkaz na svůj článek. Případně si založ vlastní veřejnou Facebook skupinu, moderuj ji, věnuj se lidem a postuj tu a tam své články.

Na výše uvedených screenshotech z Google Analytics vidíš, jak si na tom stojím s čísly návštěvnosti (z jakých zdrojů a podíl návštěvnosti pro jednotlivé soc. sítě). [Zpět na tabulku tipů]

11. Recykluj na sociálních sítích

Kdybys měl neustále dokola vytvářet stále nové příspěvky na sociální sítě (zejména Facebook), asi by ses brzy zbláznil. Proto se vyplatí recyklovat obsah, teď myslím znovu zveřejnění (už dříve publikovaného) článku na tvé sociální síti. Toto se vyplatí u “úspěšných” článků, které jsou stále aktuální (nemá cenu zveřejňovat, co bylo tahákem v online marketingu v roce 2017, apod.). Vybírej tedy články, které jsou:

  • Hodně vyhledávané a čtené.
  • Více se šířily (šíří) sociálními sítěmi, tj. byly sdílené a komentované.
  • Jsou aktuální i v době, kdy chceš článek recyklovat.

První poznáš ze statistik v nástroj Google Analytics. Pro druhý bod doporučuji sledovat free online nástroj Buzzsumo. Zadáš v něm svou adresu blogu a nástroj ti ukáže, jak si který článek vedl na jednotlivých sociálních sítích. [Zpět na tabulku tipů]

12. E-mailing

E-mailing je proces, díky kterému se připomeneš čtenářům, kteří už o tebe (tvůj blog) projevili v minulosti zájem a zanechali na sebe kontakt. Tví fanoušci tě možná sledují na soc. sítích, ale nepředpokládám, že denně kontrolují, zda na tvém blogu přibylo něco nového (zejména pokud nedodržuješ pravidelné přidávání obsahu). Právě zasláním newsletteru jim můžeš elegantně podstrčit nově vydaný článek a zvýšit tak návštěvnost onoho článku.

K e-mailingu ti dám 3 doporučení:

  1. Na začátku dobře zvol e-mailingový nástroj, který budeš dále používat, ať po roce pracně nepředěláváš všechny seznamy kontaktů a automatizační kampaně jako já. Nakonec používám zahraniční SendinBlue a jsem moc spokojená. Ukázku, co a jak v něm nastavit, omrkni ve videu níže.
  2. Segmentuj své kontakty, tj. rozlišuj různorodé cílovky, pokud tedy není tvůj blog monotematický. Já mám celou řadu seznamů s kontakty – někdo se zajímá o blogování, jiný zase o nomádění a třetí pouze o levné cestování. Lépe pak zacílíš rozesílaný e-mail na správnou skupinu a lidé ho budou spíše otevírat (nezapadne mezi stovkami dalších nepřečtených e-mailů v mailboxu). Díky segmentaci mám otevíratelnost e-mailů okolo 40 % (standard se pohybuje okolo 20 % a i to je hezké procento).
  3. Tvoř magnety. Abys mohl segmentovat a vůbec získávat kontakty, tvoř hodnotný obsah zdarma alias magnet. Dávno už nestačí mít na webu možnost odběru newsletteru. Návštěvníci si rozmýšlí, komu dají svůj e-mail. Magnetem zdaleka nemusí být eBook, ale já je ráda využívám. O tom, jak si eBook vytvořit a třeba i dále prodávat, si přečti v dřívějším článku.

 [Zpět na tabulku tipů]

Bonusové 4 (neozkoušené) tipy, jak si zvýšit návštěvnost webu

1. Propaguj se i na méně tradičních soc. sítích

Většina z nás má založený účet na Facebooku, Instagramu, případně Youtube a Twitteru. Ale existují i další sociální sítě, které můžeš využít k propagaci blogu a získat tak nové čtenáře. Samozřejmě vždy záleží na tom, zda se tam nachází tvá cílovka. Nemá smysl zakládat LinkedIn, pokud cílíš na maminky s dětmi.

Dobře se tvoří komunita na největší profesní síti LinkedIn. Najdeš tady zejména manažery, markeťáky, ajťáky a další technicky zaměřenější skupiny odborníků. Své kouzlo má rovněž síť Pinterest, o které sama uvažuji. Píšeš-li blog v angličtině, pak by ti mohla hodně pomoci. Navíc se při přípravě pinů dá vyhrát s hashtagy, popiskem nástěnky (boardu) i samotným pinem. Tady všude můžeš zapojit do hry SEO.

Nedávno jsem objevila blogerskou platformu Medium. Ačkoliv jde o anglickou platformu, své články sem repostuje řada českých blogerů. Je to další z možností, jak získávat nové publikum a jak zvýšit návštěvnost webu. Taky jde o skvělou alternativu pro ty, co si hned nechtějí zakládat blog na vlastní doméně. Články mohou tvořit přímo na Mediu. [Zpět na tabulku tipů]

2. Měj větší font a rozestup odstavců/řádků

Reklamní síť Mediavine zmiňuje, že zvětšení fontu na webu pomůže zlepšit tvé SEO hodnocení u Google kvůli lepší indexaci na mobilních zařízení.

Sama nemám ráda blogy, kde je doslova bleší písmo. Hůře se mi čtou a většinou z nich odcházím. Co jsem vyčetla z různých zahraničních zdrojů, doporučuje se zvětšit písmo (font) až na 16 px (standard bývá okolo 12 px). Mezeru mezi odstavci/řádky se neboj nastavit na hodnotu 1,6 a výše. [Zpět na tabulku tipů]

3. Udávej Last updated datum u čtených článků

Roboti prohlížečů mají rádi, když na webu přibývá nový obsah a starý je updatován (obměňován). Pokud tedy chceš rychlý způsob, jak zvýšit návštěvnost webu, neuváděj u článku pouze datum jeho vydání, ale rovněž datum poslední změny. Sama mám toto v plánu brzy dělat.

Jak nastavit datum poslední modifikace na WordPressu? Nejjednodušším způsobem je instalace free pluginu WP Last Modified Info. Po jeho instalaci jdi do nastavení pluginu a uprav si tvar data a další parametry. Následně ve zvoleném příspěvku (článku) zaktivníš tuto funkcionalitu a rozhodneš, na kterém místě chceš toto nové datum zveřejnit. [Zpět na tabulku tipů]

Tip z Nomádské stezky: Většina z mnou sepsaných tipů na to, jak zvýšit návštěvnost webu, vychází z faktu, že tvůj web běží na redakčním systému WordPress (zkratka WP). Samozřejmě to není nutností, většinu tipů bys měl dokázat nastavit i jinde. Ale díky množství zdarma WP pluginů se na tomto systému dají vytvářet zajímavé věci. Pokud WP neznáš, podívej se na ukázkové video o WordPressu. Láká tě tento systém? Pak si přečti článek Jak nainstalovat WP.

4. Tvoř infografiky

Jak už jsem zmiňovala, vizuální obsah je nedílnou součástí kvalitního blogu. Pokud se ti nechce natáčet videa, nahrávat podcasty a focení ti zrovna nejde od ruky, nezoufej. Velkým trendem v online marketingu (a to i pro rok 2019) jsou infografiky. Údajně frčí na Pinterestu, kde si je lidé připíchnout na nástěnky a tím se snadno šíří i odkaz na tvou práci a web.

Navíc nemusíš dělat žádné profesionální infografiky ani si najímat grafika. Tím ale tyto možnosti nezavrhuji (zejména při práci pro klienty). Na blogu si povětšinou vystačíš si s předchystanými šablonami v online nástroji Canva.

Pinterest nemám a na tvorbu infografik jsem byla doteď líná. Přesto jsem se hecla a jednu jednoduchou infografiku k tomuto článku jsem ti na ukázku připravila: [Zpět na tabulku tipů]

jak zvýšit návštěvnost webu - infografika

Možností, jak zvýšit návštěvnost blogu, je celá řada. Sám si můžeš vybrat, co ti nejvíce sedí a na kterou máš zrovna časovou kapacitu. Avšak snaž se postupně obsáhnout všechny. Jen tak bude efekt výraznější a především rychlejší. Vrhni se ještě dnes do práce se snadným tipem:

Snadný tip, co udělej ještě dnes

Na začátek začni s následujícími úkoly, pokud už je nemáš z dřívějška splněné:

  • Založ si alespoň jednu soc. síť, kde jsou tví čtenáři. Ano, to znamená, že musíš znát dobře svou cílovku.
  • Srovnej si jednotlivé e-mailingové nástroje na trhu (ceny, funkcionality). Doporučuji se podívat na: Smart Emailing, Mailchimp, SendinBlue, MailerLite, EcoMail, Converkit, Mautic.
  • Běží-li tvůj web nad WordPressem, stáhni si plugin Yoast SEO. Je to úplný základ toho, abys ses postupně dostal do problematiky SEO.
  • Přihlas se k odběru mého YT kanálu, kde sdílím rady okolo blogování včetně monetizace blogu.

Líbil se ti článek? Možná i tvůj kamarád bloger hledá možnosti, jak zvýšit návštěvnost webu. Neboj se tedy článek sdílet se světem! Za jeho šíření ti patří můj úsměv i dík!

Hanka Šormová
Mezi mé 2 vášně patří psaní a cestování. Dneska ukazují svým klientům, jak pomocí toho prvního dosáhnout toho druhého. Ale především inspiruji lidi k tomu, aby nečekali na nějaké AŽ a své sny si plnili okamžitě. A nemusí se zdaleka jednat jen o cestovatelské sny.

Jsem autorkou eBooku 5 + 1 kroků, které tě zvednou z gauče do světa. Díky němu se začnou plnit tvé sny a sám se rozpohybuješ. Pro vášnivé cestovatele jsem sepsala na 80 vychytávek a tipů v eBooku Cestuj na pohodu a bez nervů, aby si šetřili čas i korunky na další cesty. A pro všechny nadšence do práce na cestách, kde už nemusí čekat na souhlas šéfa o dovolenou, mám krok za krokem návod v eBooku Z necestovatelky digitální nomádkou.

Můj příběh si můžeš přečíst tady.
Komentáře
  1. Díky za takový článek. Snažím se budovat svůj web a po malých krůčcích se stále učím. Těším se na další rady a tipy. Zdena

    • Hanka Šormová napsal:

      Ahoj Zdeni, to mě těší, že článek pomohl a můžeš tak udělat další krůček za ještě lepším webem. S čím konkrétně bojuješ? Klidně navrhni téma a když se to bude hodit vznikne buď článek, nebo video na Youtube. Ať se daří! Hanča

  2. Hani tohle je skvělý článek. Ačkoliv nejsem žádnej začátečník, našla pár dost dobrých tipů. Díky. 🙂

    • Hanka Šormová napsal:

      Jééé, Luci, zvedla jsi mi takto při pátku náladu. To potěší, když i profík si něco vyzobe. Prozradíš, co třeba tě zaujalo? Děkuju. Hanča

      • Tak já nejsem úplnej profík, ale ani né začátečník. Třeba jsem vypozorovala, že jeden z mých hodně starých článků o Římě patří mezi nejčtenější příspěvky na blogu. A vůbec mě nenapadlo ho třeba ještě jednou sdílet na FB. Takže to je určitě dobrej tip. 🙂 Další věc – momentálně přemýšlím o zavedení emailingu a byla jsem přesvědčená, že Mailchimp bude to pravé. Ale zmíněný SendinBlue zní snad ještě líp! Takže ještě jednou díky..

        • Hanka Šormová napsal:

          Určitě ho zrecykluj a nejenom na své FB. Doporučuji ty cest.skupiny, zrovna na Řím se často ptají, tak se to tam dá občas přiložit. Mně takto poslední dva měsíce vyskakuje jako čtený článek 6 míst, co navštívit v Krakově. Taky bych to rozhodně nečekala. 😀 Jinak Mailchimp mám ozkoušený na Muchlince a prostě za mě je slabší – jednak platíš už od 2000 kontaktů a za druhé je děsně nepřehledný. Včera jsem navíc zjistila, že když chci poslat e-mail, tak si nemohu vybrat víc listů zároveň jako v SendinBlue. Musela bych vždy zduplikovat e-mail a zadat novou skupinu adresátů. SendinBlue mi dokonce umožňuje i z adresátů nějaké podskupiny vyjmout. Do 600/emailů denně je zdarma a je fuk, kolik máš lidí v databázi. Takže pokud segmentuješ, tak pro začátečníka pohodička. Jen je teda v AJ, ale to i Mailchimp. Tím jsem ale nechtěla tě moc ovlivnit. Projdi si i další. Třeba ten MailerLite bývá vychvalován a návody, na jeho nastavení, má třeba Peťa Vymětalová na webu Brouzdaliště. Přeju šťastnou ruku při výběru!

  3. FreeZe napsal:

    Díky za tipy, také nejsem zrovna začátečník, ale něco se hodilo 🙂

    Ještě jeden si dovolím přidat: osvědčilo se mi sdílení do událostí na FB, když to jde. Proběhne třeba nějaký koncert, napíši report, hodím odkaz s komentářem na stránku události. Jen teda bacha, mám dojem, že možnosti přidání příspěvku po akci jsou časově omezené, protože když jsem to nestihla třeba hned další den, už mi to psalo, že příspěvek bude přidán až po schválení správcem (a těm se do toho kolikrát zrovna nechce). Ale jinak je tenhle způsob fajn v tom, že člověk „trefí“ konkrétním článkem tu cílovou skupinu de facto na 100 %, dá se říct.

    • Hanka Šormová napsal:

      Ahojky, to je hezký tip. Ale je asi dost specifický pro tvé téma. Já bych si teoreticky mohla vysledovat nějaké cest.přednášky na státy, kde jsem byla. A myslíš, že to je omezeným časem? Je totiž řada skupin, které si moderuje správce vždy – tj. vždy musí dojít k onomu schválení. Ať se i nadále daří! Hanča

      • FreeZe napsal:

        Uznávám, je to specifické, ale tam, kde se to hodí, tak je to šikovná berlička.

        Mám vypozorováno, že ano. Protože před událostí je v diskuzi dost příspěvků od fanoušků (typu sháním lístek, spolujízdu na akci a tak, nějaké dotazy k akci sem tam), po akci pak ještě zhruba ten den, max. dva také (pro změnu dojmy a tak), a najednou jako když utne a když jsem tam zkusila něco hodit, už byla hláška o schválení (a před akcí jsem občas i sama nabízela třeba zrovna lístek, že mi odpadla společnost, a příspěvek se zobrazoval hned). Jsou i akce (události), kde je to fakt omezené, jak píšeš, ale tady mluvím o „volně komentovatelných“, a u nich to mám vypozorováno právě takto.

        Měj se krásně,
        Světluš

        • Hanka Šormová napsal:

          Je to možné 🙂 Jako toto jsem nezkoumala a faktem je, že jsem vždycky byla spíš ta, co event vytvořila – různé cest.přednášky. Po jejich ukončení, už jsem jejich běh a organickou životnost na FB nezkoumala. Naopak, já bych byla ráda, kdyby z mého eventu někdo napsal postřehy a klidně mu je pak nasdílela na svou fanpage. Nicméně ještě jednou díky za další ze skvělých tipů, kteří si tak ostatní blogeři mohou přečíst. Pořád je to o tom, abychom si pomáhali a spolupracovali, nebyli si tou konkurencí. A to ani v tady těch zhodnoceních eventů.

  4. Bára napsal:

    Super tipy. 🙂 Řekla bych, že některé (třeba to formátování) nejsou jen o tom nahnat návštěvnost, ale hlavně netýrat čtenáře. Světle šedý text na bílém pozadí nebo masu textu v bloku bez odstavců nechce číst nikdo jiný než masochisti. A teda bylo by fajn, kdybych se u většiny těch tipů, u kterých si říkám „no jasně, to přece vím“ donutila k tomu se jimi řídit. Sama jsem viděla, co se s blogem stalo, když jsem začala publikovat pravidelně, ale teď se mi to moc nedaří. Ale nehroutím se z toho, jelikož píšu každý den v práci, občas holt není čas a nálada na to psát i doma. A když není, nemá smysl to tlačit – blogem nechci vydělávat, spíš se u něj odreagovat a pár lidí pobavit, takže jsem spoko, jak to je. A furt si říkám: „Jednou si udělám čas a začnu to dělat pořádně.“ Haha. Hahaha. 😀

    • Hanka Šormová napsal:

      Ahoj Barčo, jj, tvůj blog znám a skutečně plní účel pobavení. A co se týče toho psaní v práci a pak večer doma,i tím jsem si prošla a bylo to trošku peklo. Mně hrozně pomohlo to, že jsem prostě chtěla dělat na svých projektech, ne být závislá jen na klientech (i když jako kopík mám umět psát o všem, tak prostě některá témata mi nešla z ruky na papír). A ten závěr tvého komentáře mě pobavil – přesně tu větu si kladu taky a světe div se, rovněž se týká mého blogu. Mám v Trello celé sloupečky úkolů, co by bylo třeba vylepšit, jen nejsou zrovna urgentní, tak… No však to sama znáš. Měj se pěkně a ať jde psaní!

  5. Standa napsal:

    Díky moc za článek, dost mi pomohl. Jenom bych se chtěl zeptat, jaké máš zkušenosti s tím Medium, bojím se hlavně penalizací za duplicitu.
    Standa Kolařík | http://www.politicon.eu

    • Hanka Šormová napsal:

      Ahoj Stando, to jsem ráda, že ti článek pomohl. Co se týče Media, nemám extra zkušenosti. Chtěla jsem tam psát, ale přesně jak píšeš – je potřeba si dát pozor na duplicitu, tj. nejlépe napsat nový článek s prolinkováním k tobě na web (linkbuidling). A na to já aktuálně nemám kapacity, ani to plně nepotřebuji (návštěvnost mám uspokojivou pro mé potřeby). Ono Medium je nejlepší pro ty, kteří nechtějí zakládat web na vlastní platformě.

  6. Hedelinka napsal:

    Psaní PR článků je podle mě docela dost efektivní. Zajímavý článek je tady – https://topranker.cz/pr-clanky/. Mě tedy PR články přivedly docela dost zákazníků. Teď se momentálně víc zaměřuji na facebook, protože je to poměrně dost velký nástroj na zvýšení prodejů.

    • Hanka Šormová napsal:

      Svůj první e-shop teprve buduji, takže PR články oživím až později. Jinak jsem taky vždy spíš měla čtenáře/klienty díky soc.sítím.

  7. Jane napsal:

    Díky za článek a za info

  8. Hanny napsal:

    Parádní článek 🙂

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.