VÍTEJ
NA NOMÁDSKÉ STEZCE
copywriterka Hanča Šormová
Rád čteš, ale nové knihy už nemáš pomalu, kam dávat? Nebo máš ekologické smýšlení a nechceš kupovat fyzické knihy? Anebo nastala situace, že si knihu nemůžeš koupit (obchody ani doručovací služby nejedou). Není třeba se vzdávat záliby, nastal jen čas na změnu. Začni poslouchat audioknihy. Na základě svých zkušeností jsem ti vybrala 6 tipů na audioknihy k rozvoji podnikání a jeden bonusový tip pro lepší život. Příjemný poslech!
Pokud už posloucháš podcasty (tady máš 7 vybraných tipů na ty ode mě), pak ti asi nemusím dlouze popisovat benefity poslechu čehokoliv.
Poslouchání je navíc snadné, stačí nějaké přehrávací zařízení (třeba mobil) a sluchátka (nechceš-li rušit okolí). Nepotřebuješ žádný speciální software.
Audioknihy vznikají především namluvením fyzických knih, díky tomu máš výběr z celé řady knižních žánrů – od beletristických po naučné. V České republice najdeš největší výběr na portálech Melvil, ProgressGuru a Audiotéka.
Já jsem si pro tebe vybrala výběr knížek, se kterými mám osobní zkušenost (četla jsem je a poslouchala). Týkají se především rozvoje v podnikání, neboť ve vlastním byznysu je třeba se nepřetržitě vzdělávat i po ukončení studií.
Tuto knížku mi doporučil kamarád Olda, když jsem dala výpověď na Maltě a rozmýšlela se, co budu v životě dál dělat. Kniha je psaná poutavě s mnoha praktickými příklady autora z jeho výzkumů, na kterých ukazuje, jak mít svá rozhodnutí pod kontrolou a rozhodovat se lépe.
V dnešní době marketingových triků nejenom s cenami produktů je to skvělý vzhled do problematiky i pro toho, kdo vlastní byznys neplánuje. Jen nechce naletět…
Peníze a cena ovlivňují naše myšlení, chování i společenskou morálku a je velmi obtížné určit, co je správné, co je trik a jak na to reagovat.
Knížku ve fyzické podobě právě dočítám. S řadou knih z nakladatelství Melvil mívám problém se popasovat a dočíst je. To se o Jak na sítě říci nedá. Praktická, názorná a s řadou příkladů. Však obě autorky mají za sebou desítky školení okolo obsahového marketingu a je to znát.
Jak na sítě mě donutilo vzít si papír s tužkou a napsat si marketingovou strategii pro svůj projekt, přesně si definovat, kdo mi naslouchá a co je zajímá. Pokud taky tápeš, co sakra pořád na ty sítě dávat, tak tuto audioknihu by sis měl rozhodně poslechnout.
Na sociálních sítích dnes tráví svůj čas víc než polovina světa – lze tato rostoucí čísla využít ve svůj prospěch? Tato audiokniha vás přesvědčí, že ano. Naučí vás prodávat těm, kteří nepřišli nakupovat, a psát pro lidi, kteří nechtějí číst.
Jeden příbuzný, který také podniká, mi nedávno řekl: “Kdybych si měl ze všech svých byznys knih vybrat jedinou a tu přečíst před tím, než jsem rozjel byznys, byla by to Made to stick.” Zagooglila jsem a okamžitě koupila slovenskou verzi (česká v tištěné podobě byla fuč a v tomto případě jsem ji prostě chtěla držet fyzicky v ruce :D).
Bomba! I když kniha má jednu nevýhodu – musím teď překopávat celé své smýšlení o konceptu projektu, který snad letos půjde ven. A to je vlastně dobře! Obsah knihy mě učí přemýšlet jednoduše, chytlavě a překvapivě o vlastním projektu. Pak má větší šanci se uchytit mezi lidmi, stát se značkou.
Ve většině případů si však pozornost nemůžeme vynutit, musíme ji upoutat. A to je mnohem obtížnější. Jak to tedy udělat, aby naše sdělení bylo jasné? Proč tedy některé nápady, myšlenky nebo informace zaujmou a jiné nikoliv?
Nemám ještě dočteno, ale opět mohu doporučit všem těm, kteří něco rozjíždíte. Napadlo tě nejdřív přemýšlet o PROČ, než JAK a CO udělat? Pokud ano, pak ti gratuluji a tvá vize (cíle, obsah) projektu bude pravděpodobně dobře formulovaná. Já se na základě Sinka učím pracovat tzv. s GOLDEN RING (česky teorie zlatého kruhu) – psát texty v souladu s tím, PROČ ten projekt dělám, a teprve pak popisuji, JAK se to dělá a CO projekt nabízí (produkt, službu).
Na rovinu přiznávám, že kniha je pro mě těžší na čtení. Je hutná, nabitá studiemi samotného autora a je třeba si dělat poznámky. Proto nemám ještě dočteno.
Proč jsou někteří úspěšnější, vlivnější a bohatší než ostatní? Proč jde některým práce od ruky a jiní se v ní spíše patlají? Proč, když všichni mají stejné startovací podmínky?
Kdo se stejně jako já pohybuje na české scéně copywritingu, musí znát Otto Bohuše a jeho knihy. Kromě tři zdarma eBooku vydal i Pište jako copywriter. Chceš-li, aby tvůj projekt vynikl, nestačí jen super logo, moderní design webu, ale chce to i prodejní texty. Ale ne podbízivé, prostě na míru tvé cílovce. Otto Bohuš v audioknize předkládá takové rady, že budeš oproti své konkurenci o 95 % napřed. Právě díky kouzlům s textem.
Je to jednoduché. Pokud chcete mít úspěšný web, zajistěte mu lákavý obsah.
Nevíš, co je to copywriting a jak se jím dá živit? Všechno podstatné pro začátečníky ve světě písmen jsem sepsala v sekci O psaní. Dočteš se tam rovněž o Ottovi. 🙂
Můj poslední (nebonusový) tip na audioknihu k rozvoji podnikání se týká opět copywritingu. Sama se jím živím, tak mám prozkoumané a načtené téměř vše na českém trhu. Pavlova kniha byla tou první, která se mi dostala pod ruku, když jsem s copy začínala. Jsou tam úplné základy pro každého, kdo chce začít kouzlit s texty tak, aby to mělo smysl a řád. Objevíš pojmy typu AIDA, meta tagy, CTA a co je hlavní, budeš s nimi umět pracovat.
Přepiš si svůj web jako profík a buduj značku, webovou identitu i svou lidskou autoritu. S vervou.
Měla jsem tu čest poznat oba Pány copywritery na jejich živých školeních v Praze a Brně. Kdo s koho? Kdo mi sedl více? V době, kdy píšu článek (období koronavirové pandemie), nejsou živá školení možná. Proto všem začínajícím copywriterům i těm, kteří si chtějí sami natextovat online projekt, doporučuji výše zmíněné audioknihy o copywritingu.
Předchozí tipy odkazovaly na audioknihy k rozvoji podnikání. Ale už jistou dobu se zajímám o tzv. biohacking, ke kterému mě přivedl jeden z mých klientů Juraj Sutoris. Konkrétně mě zajímá, jak “hackovat” vlastní tělo a mysl k nalezení lepšího já.
Zjednodušeně řečeno: Jak pomoci life-hacků (práce s dechem, otužování, přerušované půsty a další) být odolnější, vyrovnanější, umět pracovat se stresem a být vyklidněný v sobě samém. Díky duševní pohodě, dobrému zdraví, se pak dokážu dlouhodobě věnovat své práci i s malým miminkem. Právě s biohackingem souvisí i můj poslední audio tip:
Knižní podtitul “Jak ledová voda a okolní nepříznivé podmínky obnoví naši zašlou sílu a odolnost” asi napovídá, o jakou oblast biohackingu půjde – o otužování. Vše začíná klasicky u Wim Hofa, za kterým se vydal skeptický novinář Scott prozkoumat, co je pravda na jeho práci s dechem. Cíl knihy se tak rázem změnil na prozkoumání limitů a možností lidského těla.
Sama se už půl roku otužuju, v době pandemie alespoň studenými sprchami po ránu. Pokud tě tato oblast zajímá, určitě doporučuju tuto audioknížku. Ledu zdar!
Kromě knížek tě lákají i vzdělávací kurzy? Mám pro tebe dobrou zprávu, sepsala jsem článek hned s 15 tipy, kde se “výhodně” online vzdělávat (i za dob karantény). Velká část kurzů a zdrojů je zdarma. Vyber si ještě dneska jeden zdroj, do kterého se vrhneš a věnuj mu 15 minut tvého času, nejlépe denně.
Líbily se ti tipy na audioknihy k rozvoji podnikání i osobního života? Pokud ano, dej o nich vědět i tvému kamarádovi. Za sdílení článku ti patří můj dík i úsměv!